Deel dit artikel
-

Meer dan een miljard verhandeld via Chrono24

Verzamelaars, beleggers en andere liefhebbers van horloges verhandelden in 2018 voor 1,3 miljard euro aan dure uurwerken onderling.

Dat is dertig procent meer dan in 2017, zo vertelt CEO Tim Stracke van de Duitse marktplaats.

De populairste horlogemerken op de watchlisten van gebruikers zijn Rolex, Omega en Breitling. De trend van dit moment zijn ouderwetse horloges (vintage).

Hoeveel Chrono24 netto aan de handel overhield vorig jaar vertelt Stracke niet. Gezien de verkoopcommissie waarmee hij werkt moet de eigen omzet rond de vijftig miljoen euro liggen.

In een vraaggesprek met Watchpro zegt de directeur dat hij dit jaar meer aandacht wil besteden aan het personaliseren van de klantrelatie. Dat gebeurt op basis van historische en transactionele data. Zijn topklanten delen via hun persoonlijke account, waarop ze hun collectie en interesses tracken, al veel gegevens. Dat is input voor de data-analisten van de onderneming uit Karlsruhe.

Chrono24 haalde in 2015 een investering op van 21 miljoen euro om zijn internationale groei te versnellen. Persbureau Reuters meldde destijds dat het bedrijf in 2014 bemiddelde voor een totale verkoopwaarde van een half miljard dollar.

Foto: ryuu ji (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond