Deel dit artikel
-

Meer reclame bovenaan zoekresultaten Amazon

De zoekresultaten op Amazon zijn steeds vaker vol met reclameberichten. Organische, niet-betaalde resultaten vallen buiten het openingsscherm.

Waar voorheen maximaal drie reclameposities beschikbaar waren voor adverteerders, zijn dat er nu zes. De Amerikaanse uitgave CNBC constateert dat er meer posities voor commerciële berichten zijn vrijgemaakt. Derden bevestigen dat.

Volgens Amazon zijn niet altijd zes posities bezet. Of en hoeveel dat er zijn, wisselt per zoekopdracht en per apparaat.

Ook in Nederland levert een zoekopdracht op ‘tandpasta‘ een pagina op die bomvol betaalde zoekresultaten staat. Het eerste organische resultaat verschijnt pas na enkele swipes.

Merkadverteerders hebben door dat consumenten niet meer Google klikken als ze willen shoppen, maar direct naar Amazon. Daar stemmen zij hun reclamestrategie op af. Waar de consument zit, daar verschijnen de commercials. Amazon merkt dat in de boeken en ziet de inkomsten uit reclame van kwartaal op kwartaal toenemen.

In het tweede kwartaal zette Amazon 7,9 miljard dollar om met reclame-inkomsten. Dat was 87 procent meer dan het jaar ervoor Reclame was in dat kwartaal goed voor zeven procent van de concernomzet.

Foto: Todd Van Hoosear (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond