Deel dit artikel
-

MessageBird neemt SparkPost over, haalt 800 miljoen dollar op

Het Nederlandse omnichannel communicatie platform MessageBird neemt het Amerikaanse SparkPost over. De deal waardeert SparkPost op 600 miljoen dollar en de transactie zal naar verwachting in het tweede kwartaal worden afgerond.

Tegelijk halen de Nederlanders 800 miljoen dollar op in een verlengde Series C-investeringsronde. Het is grootste Series C-ronde in Europa tot nu toe en de op één na grootste aan weerszijden van de Atlantische Oceaan.

De transactie werd gefinancierd door Eurazeo, Tiger Global, Owl Rock en fondsen en accounts beheerd door BlackRock, met deelname van alle bestaande investeerders. Nathalie Kornhoff-Brüls van Eurazeo zal ook toetreden tot het bestuur van MessageBird.

Voor MessageBird betekent de acquisitie van de Amerikaanse branchegenoot een volgende belangrijke stap in het opbouwen van een wereldwijd omnichannel platform dat communiceren met een bedrijf net zo eenvoudig moet maken als een praatje met je vrienden, zo licht het bedrijf toe in het persbericht. ‘De toekomst van communicatie is niet onderverdeeld in losse kanalen, maar is omnichannel’, zegt CEO Robert Vis, CEO van MessageBird (foto).

De bedrijven passen qua bedrijfscultuur uitstekend bij elkaar, volgens Vis. Met het platform van MessageBird kunnen bedrijven communiceren met klanten via de kanalen die ze dagelijks gebruiken, onder meer live-chat, video, SMS, WhatsApp, Instagram, Google Business Messages, Apple Business Chat, Voice, Messenger, WeChat, RCS, Line en Telegram.  Sparpost wordt onder meer gebruikt door Booking.com, Disney en New York Times om automatisch e-mail te versturen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond