Customer Engagement

Nieuwsbrief

Vacatures

 

Artikelen in Customer Engagement

Doelgroep en interactie: zo maak je van je klant een fan

Het is nog enkele seconden rustig voor de chaos uitbreekt in het Washington Square Park in New York. Mensen lopen achter elkaar, turend naar hun smartphone. Dan zet een van hun het op rennen. Eerst een. Dan nog een. Als een zwerm bijen bewegen tientallen mensen al snel richting één plek. Door die specifieke locatie te scannen kunnen ze de dan nieuw gelanceerde Nike-sneaker kopen.


5 tips om je retentiemarketing op orde te krijgen

Wist je dat afhankelijk van de sector waarin je bedrijf actief is, het binnenhalen van een nieuwe klant 5 tot 25 keer duurder is dan het behouden van een bestaande klant? Als je customer retention rate met 5% groeit, verhoogt dit je winst met 25% tot wel 95%! Zorg dus dat je bestaande klanten tevreden houdt. Hoe retentiemarketing je ROI verhoogt én wat je hiervoor kunt doen, vertel ik je in dit blog.


Offline media stimuleren engagement van Facebook-merkpagina’s

Het stimuleren van consumer engagement op social media is de laatste jaren topprioriteit voor adverteerders. Oflline media hebben daarbij grote impact, blijkt uit onderzoek van de UvA. TV, kranten en out of home-advertenties hebben een positieve invloed op het organische bereik van Facebook-merkpagina’s. Reclame op Facebook zelf is overigens de meest sterke aanjager van organisch bereik.


‘Nieuwe rol conversational interface: focus op basale menselijke behoeften’

De rol die chatbots en andere varianten op de conversational interface spelen, verandert drastisch. De focus mag nu nog op de functionele aspecten liggen, binnen één tot twee jaar zijn deze oplossingen veel meer als vrienden. Dat stelt althans David Mattin, Head of Trends & Insights bij Trendwatching. De verklaring hiervoor is simpel. Deze ‘virtual companions’ weten steeds beter in te spelen op basale behoeften en emoties.


Kraftwerk creëert canvas voor betere chatbots en assistants

De wereld van chatbots, digitale assistants en slimme speakers zoals Google Home en Amazon Alexa wordt in rap tempo volwassen. Het aantal toepassingen groeit exponentieel en de gebruikerservaring wordt steeds beter. Maar hoe ontwerp je een goede conversational interface? Het Conversational Canvas is een gratis template dat helpt om waardevollere conversational interfaces te ontwerpen. Volgens […]


HealthCity en Saints & Stars: hoe zet je premium fitnesscentra in de markt?

HealthCity wil een challenger zijn op de fitnessmarkt. Dat doet het bedrijf met tien premium HealthCity clubs waar service centraal staat, zowel in de gym als in de communicatie. Door dezelfde eigenaar is nu ook het nieuwe merk Saints & Stars gelanceerd. “We willen op elk vlak ‘next level’ zijn,” zegt Chief Marketing Officer Tamara Oppedijk.  


Meer artikelen in Customer Engagement

Channel Customer Engagement

In dit Topic lees je alles over Customer Engagement. Over de betrokkenheid van klanten met elkaar, een organisatie of een merk.

Interessant in gerelateerde channels