Personalisatie: online huidverzorgingsadvies van L’Oréal
De consument verwacht benaderd te worden met een 'personal touch' zonder overal gevolgd te worden. L’Oréal doet dat met zijn online Skin Genius.
De consument verwacht benaderd te worden met een 'personal touch' zonder overal gevolgd te worden. L’Oréal doet dat met zijn online Skin Genius.
Misschien wel de grootste doelgroep waar je online extra aandacht aan zou moeten besteden zijn vrouwen: ze shoppen meer dan mannen en besteden meer.
Als er over een merk gesproken wordt op Instagram, merken bedrijven dat dan op? Antwoord: zelden. Zelfs op complimenten blijven reacties meestal uit.
Instagram wordt ingezet voor meer 'engagement'. Maar 60% van de bedrijven reageert niet als er een vraag bij hun laatste Instagram-post wordt geplaatst.
Veel bedrijven posten op Facebook en willen interactie: 'engagement'. Maar reageren ze ook als je dan een concrete vraag stelt bij een post? Vaak niet.
B2B-inkopers zijn gewend aan een hoge standaard in B2C. In B2B willen ze dat ook. Zet als leverancier daarom volop in op AI-gestuurde personalisatie.
De voordelen van personalisatie: naadloze klantervaring, goede 'first-party' data en mogelijkheden om de digitale en fysieke winkelervaring te mengen.
Ook in B2B wordt personalisatie steeds belangrijker, zo is wel vaker te horen. Maar wat zijn concreet de invalshoeken waar je het best mee kunt beginnen?
Ook rond retouren kun je met personalisatie een ervaring op maat bieden. Niet alleen kun je zo trouwe klanten belonen maar ook duurzaam gedrag stimuleren.
Om de feestmaanden tot een succes te maken richt je je op het ontwikkelen van manieren om data te verzamelen. Zo werk je aan langdurige klantrelaties.
Wanneer bouw je de band met klanten op? Ook ná de aankoop liggen kansen om ze aan je te binden. Maak kennis met Post-Purchase Experience Management.