Deel dit artikel
-

Microsoft Advertising lijdt nog steeds verlies

De online advertisingtak van Microsoft boekt nog steeds ieder kwartaal honderden miljoenen dollars operationeel verlies. Dat tekort wordt echter ook steeds kleiner, terwijl de omzet met dubbelcijferige percentages groeit.

Het blijft een forse inspanning voor Microsoft om een speler van formaat te worden met online advertising. De reclameuitingen bij Bing en de eigen portalen en diensten zijn de primaire kanalen en ook de reclamedeal met Yahoo draagt steentjes bij aan de resultaten. Vooralsnog gaat er meer geld in dan er uit komt, maar Microsoft blijft volharden. Volgend jaar onder een nieuwe CFO.

Zojuist maakte het softwarebedrijf de financiële cijfers over eerste kwartaal van 2013 bekend. Daaruit komt naar voren dat de advertisingomzet ten opzichte van vorig jaar met 22 procent is gegroeid. Hoeveel dat precies is, houdt Steve Ballmer voor zich. Advertising maakt deel uit van de divisie Online Services. Daarvan is wel bekend hoeveel de omzet is: 832 miljoen, een plus van achttien procent. De meeste verdiensten in die divisie komt wel uit reclame-exploitatie.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!