Deel dit artikel
-

Miljoen aan inkomsten dankzij iPad-app Financial Times

De iPad-app van de Financial Times heeft sinds de lancering in mei meer dan een miljoen dollar aan inkomsten opgebracht. De inkomsten komen vooral uit advertenties en sponsorships.

Dat heeft CEO en commercieel directeur Ben Hughes laten weten tijdens de MediaGuardian Changing Advertising Summit, zo melden onder meer New Media Age en Guardian.

Volgens Hughes is traditionele print advertising momenteel goed voor 40 procent van de totale inkomsten van de Financial Times.

De applicatie is inmiddels meer dan 40.000 keer gedownload en iPad-gebruikers staan garant voor 10 procent van alle digitale abonnementen van de krant.

Voor de gratis applicatie is een abonnement nodig op de Financial Times om ongelimiteerde toegang te krijgen tot alle artikelen.

Deel dit bericht

2 Reacties

Gijs Gjaltema

Klinkt wel heel erg veelbelovend. Geeft ook maar aan dat je internationaal snel volume kunt halen en dus met lagere prijzen substantiele omzet. Dat is in Nederland dus vaak het probleem met online business modellen van uitgevers. Ook voor Ipad zal dit de omzet van schitterende toepassingen in de weg staan.Gijs Gjaltema, OnlineBoost

Rebeca Rahm

I absolutely love your blog and find most of your post’s to be precisely what I’m looking for. Do you offer guest writers to write content for yourself? I wouldn’t mind composing a post or elaborating on some of the subjects you write in relation to here. Again, awesome web log!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond