Deel dit artikel
-

Minder actieve gebruikers voor maker Candy Crush

King Digital, het gamebedrijf dat voor 5,9 miljard dollar in handen komt van branchegenoot Activision Blizzard, heeft nog maar 474 miljoen actieve maandelijkse gebruikers, tegen 495 miljoen vorig jaar. Het aantal unieke maandelijkse gebruikers daalde ook behoorlijk.

Op de valreep meldde het Zweedse bedrijf achter Candy Crush een iets hogere winst op een lagere omzet. De winst ging van 141 miljoen dollar naar 142 miljoen in het derde kwartaal. De omzet steeg 7 procent naar 479 miljoen.

Candy Crush Saga is nog steeds de belangrijkste inkomstenbron, maar andere titels hebben nog weinig nieuwe spelers aangetrokken, met uitzondering van Paradise Bay.

Het zijn waarschijnlijk de laatste kwartaalcijfers die de gamemaker publiceert. De overname door Activision Blizzard is voorzien voor begin 2016.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond