Deel dit artikel
-

Minder passanten, maar wel meer uitgaven in winkels

Consumenten zijn in aantallen niet volledig teruggekeerd naar de fysieke winkels, zo blijkt uit locatiedata van Google. Ook Black Friday heeft de consument daar niet toe kunnen verleiden. Wel besteden consumenten sinds eind september per week weer evenveel in niet-essentiële fysieke winkels als gemiddeld in 2019, zo blijkt uit transactiedata van ABN AMRO.

Afgelopen zomer heeft ABN AMRO in samenwerking met Q&A Insights onderzoek gedaan onder consumenten naar het 'nieuwe normaal' in winkelgedrag. Per saldo gaf 9 procent aan te verwachten minder fysiek te gaan winkelen na corona. Daarnaast gaf per saldo 18 procent van de respondenten aan minder te gaan winkelen in de grote stad en 12 procent verwachtte minder ‘een dagje’ te gaan winkelen. Tegelijk gaf 68 procent van de respondenten aan dat de fysieke winkel wel favoriet blijft voor het doen van aankopen.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!