Deel dit artikel
-

Mirabeau begint nieuw label: Cloudmasters

Mirabeau brengt zijn expertise op het gebied van clouddiensten, meer in het bijzonder Amazon Web Services (AWS), onder in een nieuw label. Het eerste, aparte label. Met Cloudmasters wil het bedrijf de markt voor snel groeiende vraag naar clouddiensten gericht kunnen bedienen.

‘Powered by Mirabeau’ staat te lezen onderaan de site van Cloudmasters: een apart label maar niet echt een apart bedrijf. In eerste instantie richt het zich enkel op Amazons cloud, maar het wordt zeker niet uitgesloten dat kennis van andere clouds, zoals Microsoft, Google of Rackspace, op termijn zullen worden aangeboden. “Iedere cloud heeft eigen vakkennis nodig”, aldus een woordvoerster.

Het initiatief wordt getrokken door CTO Heini Withagen, Director Cloud Services Hayo Rubingh en Marco ter Horst. Mirabeau beschikt over een pool van ongeveer 50 DevOps-engineers en architecten met relevante cloudervaring die opdrachten zullen helpen uitvoeren.

Bij veel grote bedrijven bij wie online business tot de kernprocessen behoort, worden kernonderdelen van de IT-systemen in mindere of meerdere mate uitbesteed naar de cloud. Het motief wisselt per bedrijf. De een wil data opslaan, de andere verwerken of na dataverwerking nieuwe informatie kunnen herleiden.

Cloudmasters richt zich op bedrijven in de markten finance, travel, b2b en retail met een minimale omzet van ongeveer 50 miljoen per jaar.

De woordvoerster: “Cloudmasters richt zich, in tegenstelling, tot Mirabeau specifiek op de ICT-markt en verwacht -beslissers en -architecten hiermee aan te spreken. De businessontwikkeling vindt in nauwe samenwerking plaats met onze partner AWS. ”

Voor klant NVM verwerkt Mirabeau bijvoorbeeld naar eigen zeggen 18 terabyte aan data en een miljoen ‘mediatransacties’ op Funda.nl in de cloud. Hierover zal Cloud Solution Architect Marco ter Horst van Cloudmasters op 24 tijdens de AWS Summit in Nieuwegein spreken. Een andere cloudklant is Intergamma met diens dochters gamma.nl en karwei.nl.

Er zijn geen plannen voor andere aparte labels.

Foto: jeffery wright (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond