Deel dit artikel
-

Mister Spex opent fysieke brillenwinkel

Online brillenketen Mister Spex opent in Berlijn zijn eerste eigen fysieke winkel. De flagshipstore is centraal gelegen in winkelcentrum Alexa aan de Alexanderplatz.

De leiding van het bedrijf noemt het niet meer dan een logische stap om een eigen fysieke winkel te openen. In de zeven jaar van zijn bestaan is de Duitse startup uitgegroeid van lokale online brillenwinkel tot Europa’s marktleider in dit online segment. Verdere groei wordt gezocht in het fysieke domein.

Een eigen winkel is niet enkel een vakje op het strategieplan om af te vinken. De directie wil het fysieke contactpunt ook gebruiken om nieuwigheden uit te proberen. Wat het daarvan leert kan Mister Spex vervolgens ook aanbieden bij de 550 opticiens met wie het reeds samenwerkt, voornamelijk om oogsterktes te meten.

Mede-oprichter Mirko Caspar zegt: “E-commerce blijft onze kernactiviteit.” Dat is hij bijna verplicht om te zeggen om die honderden opticiens niet nerveus te maken.

De nieuwe Berlijnse winkel is 150 vierkante meter groot en moet een mengeling van offline en online dienstverlening worden. De online winkel heeft zevenduizend modellen op voorraad, de bakstenen 1.400.

Het bedrijf is in negen Europese landen actief.

In Nederland is sinds vorig jaar de startup Ace & Tate actief met een combinatie van online winkel met offline retailpunten in grote steden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond