Deel dit artikel
-

Mister Spex opent meer fysieke winkels

Een jaar na opening van zijn eerste fysieke verkooppunt neemt Mister Spex in Berlijn zijn tweede bakstenen winkel in gebruik. Locaties in vier andere steden staan al op de publieke agenda.

De brillensector digitaliseert in groeiend tempo, met het Duitse Mister Spex als een van de partijen die het Europese e-commercegezicht bepalen. Online kiezen klanten hun montuur en offline, middels samenwerkingen met opticiens, wordt de specialistische oogmetingen gedaan. De omzet ligt boven de 100 miljoen euro.

Een jaar geleden opende de webwinkel zijn eerste fysiek service- en verkooppunt. Dat was in Berlijn. Nu wordt bekend dat het zijn tweede fysieke winkel opent, ook in de Duitse hoofdstad.

Een blik op de site leert dat er ook filialen gepland staan in Bochum, Dortmund, Bremen en Oberhausen.

In juni 2015 ging Mister Spex live in Nederland, vooralsnog enkel met een digitaal verkooppunt.

De onderneming trok in drie financieringsronden circa 65 miljoen euro groeigeld aan, onder meer van Goldman Sachs.

Foto: Cristeen Quezon (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond