Deel dit artikel
-

MKB-portal bCentral opent in Nederland

Nederland is het eerste Europese land dat een versie krijgt van de Amerikaanse mkb-portal bCentral . Dit is een initiatief van Microsoft. In Nederland zal worden samengewerkt met Zibb.nl , een ondernemerssite van uitgever Elsevier. De portal moet kleine bedrijven aan e-business helpen.

De e-business portal is specifiek bedoeld voor bedrijven tot vijftien werknemers, zegt Microsoft. Het softwarebedrijf zegt e-businessdiensten voor een schappelijke prijs aan te kunnen bieden. "Interne en externe bedrijfsprocessen en operaties kunnen sneller, efficiënter en beter verlopen", schrijft het bedrijf in een persbericht.

bCentral is een wereldwijd initiatief, dat echter in ieder land een lokale invulling krijgt. In Nederland gaat bCentral aan bedrijven via het Internet zakelijke diensten aanbieden, bijvoorbeeld voor het vinden van nieuwe klanten en leveranciers, het communiceren met bestaande klanten, het efficiënter managen van de eigen organisatie en het opzetten van een webwinkel. De content wordt verzorgd door zibb.nl, een initiatief van Elsevier.

In samenwerking met BBeyond komt bCentral ook met ADSL-diensten en flat-fee ISDN onder de naam bCentral Xpres Internet. BBeyond is een nieuwe service provider die breedbandige Internet-toegangsdiensten aan middelgrote en kleine ondernemingen in Nederland levert.

Deel dit bericht

2 Reacties

Geert-Jan Smits

Interessant initiatief. Met twee sterke partijen achter het idee is de kans van slagen zeker aanwezig. De website oogt eenvoudig en makkelijk in het gebruik. Op dit moment zijn meerdere initiatieven die zich richten op de verovering van de MKB-markt. Denk hierbij aan het E-fficiency programma van Cisco. Is het niet interessant als deze jongens de handen inelkaar schuiven, want voor je het weet ontstaat een MKB-portal-jungle! Volgens Jungle Rating zal het succes mede afhangen van de mate waarin bCentral een 'brand' kan worden. Dit betekent onder andere het voeren van een heldere multichannel strategie. En maak gebruik van je huidige klanten op MSN en Bizz, wie weet wordt het dan een succes.

Gerrit J. Bon

Helder, in meerdere opzichten: financieel, informatie en structuur. Geert-Jan schrijft: "Is het niet interessant als deze jongens de handen inelkaar schuiven". Hier ligt een uitdaging. Het betreft een commerciele portal,MKB betaalt een tarief. De marktwerking schrijft voor dat er dus meerdere portals zullen ontstaan. Een oplossing hiervoor is een gratis portal, met gelaagdheid naar betaalde producten. Dan is het noodzakelijk, dat de partijen een overeenkomst over de gratis diensten (de portal) met een eerlijke segmentering naar betaalde diensten en producten. Dan is bestaansrecht op de lange termijn mogelijk.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond