Deel dit artikel
-

MMS-portal gelanceerd

De twee Nederlandse bedrijven HotSMS en Icemobile zijn gestart met een portal voor MMS, de opvolger van SMS. De portal ClubMMS.com is toegankelijk voor abonnees en pre-paid gebruikers van alle telecombedrijven. Er wordt samengewerkt met Phonehouse, dat de portal via zijn winkels onder de aandacht zal brengen.

Met MMS is het mogelijk om foto's, plaatjes en geluidsfragmenten te versturen via de mobiele telefoon, ook in de vorm van een e-mail. MMS biedt ook mogelijkheden voor marketing, aldus HotSMS en Icemobile. "Ondanks dat SMS als marketing tool nog niet volledig is uitontwikkeld, zal MMS nog meer mogelijkheden bieden om ingezet te worden in multimediale marketing campagnes. Een MMS bericht met kleur, beeld en geluid kan daadwerkelijk bijdragen aan de 'brand experience'. "

Het platform voor de portal ClubMMS is door HotSMS en Icemobile ontwikkeld. De portal is toegankelijk voor iedereen ongeacht het telecombedrijf waar gebruik van gemaakt wordt, zowel pre-paid bellers als abonnees kunnen er gebruik van maken. Wie zich wil aanmelden voor ClubMMS dient eerst een sms-bericht te sturen naar de site, waarna een bericht volgt met de instellingen om gebruik te maken van ClubMMS.

Voor het versturen van MMS-berichten is het noodzakelijk om een telefoon te hebben die geschikt is voor deze dienst. Om bezitters van een oudere telefoon wat te prikkelen biedt ClubMMS de mogelijkheid om het bericht ook op de website van ClubMMS te bekijken. Iemand ontvangt dan een SMS-bericht met een code, door deze in te vullen op de website van ClubMMS is het mogelijk het bericht te bekijken en beluisteren. Er wordt nog gewerkt aan de mogelijkheid om via de site een MMS-bericht (terug) te sturen.

HotSMS en Icemobile zeggen de portal opgericht te hebben om gebruik van MMS te stimuleren en ook de verkoop van bijpassende toestellen aan te jagen. Bijna alle nieuwe mobiele telefoons die op de markt komen zijn voorzien van de mogelijkheid om MMS-berichten te versturen en te ontvangen. Er is inmiddels een samenwerking gestart met retailer Phonehouse, dat de portal via zijn winkels onder de aandacht van klanten zal brengen.

Inkomsten krijgt ClubMMS.com uit het berichtenverkeer. Het aanmelden bij de portal is gratis, voor ieder vestuurd MMS-bericht wordt 55 eurocent berekend.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond