Mobiel banner-concept nu ook voor consumenten

Het Hilversumse bedrijf MedEurope heeft een mobiel platform ontwikkeld waarop adverteerders met banners kunnen adverteren op het hoofdscherm van de PDA of Smartphone. Er wordt geen gebruik gemaakt van SMS of MMS.
MedEurope gebruikt de technologie al enige tijd op de Pharmaphone, een mobiele telefoon die aan zevenhonderd artsen is uitgereikt. Op de Pharmaphone – een concept dat samen met KPN is ontwikkeld – worden hoofdzakelijk farmaceutische advertenties getoond.
In de toekomst kunnen consumenten in ruil voor advertenties een goedkoop abonnement krijgen inclusief belminuten en een hoeveelheid vrij dataverkeer. Tevens krijgt de consument de nieuwste PDA of Smartphone gratis. MedEurope zegt dat KPN en Vodafone geïnteresseerd zijn, maar dat het concept nog met een uitgever moet worden uitgewerkt.
De desbetreffende advertentiebanner bevindt zich uitsluitend op het hoofdscherm en wisselt automatisch om de vijftien minuten. De advertenties worden getoond aan de hand van profielen, die door de gebruikers worden samengesteld. Het profiel kan telkens worden aangepast.
Er is altijd maar één banner aanwezig op het hoofdscherm die meteen verdwijnt als er een programma geopend wordt. Er zijn dus geen overlappende banners in bijvoorbeeld de agenda. De banners zijn ook interactief, als er op geklikt wordt kan er een achterliggende pagina met verdere informatie of een website verschijnen. Gebruikers kunnen op deze manier bijvoorbeeld een proefrit in de nieuwste Volvo aanvragen of een gratis probeerpakket luiers.
Consumenten kunnen volgens MedEurope ook participeren in onderzoeken of enquêtes. Participatie levert volgens het bedrijf interessante kortingen op.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond