Deel dit artikel
-

‘Mobiele gebruiker in afgelegen gebieden stuwt e-commerce’

E-commerce zal wereldwijd in de komende vijf jaar de grens van 3,5 biljoen dollar passeren. Nu gaat het om 7,3 procent van alle retail, maar in 2019 is dat al 12,4 procent, zo heeft het Amerikaanse eMarketer berekend. Opvallend is dat de meeste groei volgens het bedrijf komt van afgelegen gebieden.

Consumenten zullen vaker de smartphone gebruiken in gebieden waar weinig retailaanbod is. Op die manier kunnen consumenten aan artikelen komen die anders moeilijk verkrijgbaar zijn. eMarketer schat dat er alleen al dit jaar 80 miljoen van dit soort mobiele klanten bij komen.

Mobiele e-commerce trekt wereldwijd sterk aan. In China heeft die al een omvang van 333 miljard dollar bereikt. Bijna de helft van de totale e-commerce omzet. In de VS gaat het om 22 procent van alle e-commerce en 1,6 procent van de totale retail.

De meeste e-commerce groei wordt de komende jaren gerealiseerd in Azië, met groeipercentages van 25 procent alleen al dit jaar. Wereldwijd houdt eMarketer rekening met een omzet van 1,6 biljoen in 2015. De totale wereldwijde retail heeft een omvang van 22,8 biljoen. In 2019 zal de wereldwijde omzet al zijn verdubbeld.

In Noord-Amerika, traditioneel de sterkste markt, brengt e-commerce dit naar schatting 375 miljard dollar op, van 328 miljard vorig jaar. De Amerikaanse markt wordt vooral gedreven door prijsverlagingen bij de belangrijkste concurrenten Amazon, Walmart en nieuwkomers als Jet.com.

Top 10 e-commerce landen

China: $672.01 miljard (42.1%)
VS: $349.06 miljard (14.2%)
UK: $99.39 miljard (14.5%)
Japan: $89.55 miljard (14.0%)
Duitsland: $61.84 miljard (12.0%)
Frankrijk: $42.60 miljard (11.1%)
Zuid Korea: $38.86 miljard (11.0%)
Canada: $26.83 miljard (16.8%)
Brazilië: $19.79 miljard (17.3%)
Australië: $19.02 miljard (9.3%)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond