Deel dit artikel
-

Mobiele tv-advertentiemarkt straks goed voor 8 miljoen

De inkomsten uit de mobiele tv-advertentiemarkt zal in 2014 zo’n 8 miljoen euro bedragen. Komend jaar zullen de inkomsten op 1 miljoen euro uitkomen.

Dat blijkt uit de ‘Entertainment & Media Outlook for the Netherlands 2010 – 2014’ van PwC.

De inkomsten voor deze advertentiemarkt stijgen van 1 miljoen in 2011, naar 2 miljoen in 2012. In 2013 zullen de inkomsten uitkomen op 5 miljoen, om in 2014 te stijgen naar 8 miljoen.

De inkomsten uit de online tv-advertentiemarkt stijgen de komende 4 jaar met maar liefst 21,7 procent om in 2014 uit te komen op 40 miljoen. Desondanks maakt de 48 miljoen uit de online en mobiele tv-advertentiemarkt  nog maar een klein deel uit van de 1,04 miljard aan totale inkomsten van de gehele tv-advertentiemarkt in 2014.

De digitalisering in het televisielandschap versnelt het herstel van de bestedingen in de tv-sector. Dit komt onder meer omdat de consument meer uitgeeft aan digitale content, bijvoorbeeld aan video-on-demand. De inkomsten hieruit komen in 2014 uit op 343 miljoen euro. Mobiele tv-abonnementen zullen goed zijn voor 24 miljoen aan inkomsten.

Ook de inkomsten uit abonnementsgelden stijgen door de opkomst van digitale televisie. De aanbieders van digitale televisie winnen de komende vijf jaar gestaag terrein op de kabel. Het marktaandeel van kabel daalt van 71,5 procent in 2009 naar 59,9 procent in 2014.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond