Deel dit artikel
-

Modeplatform Fashionchick overgenomen door Shopsuite

Fashionchick gaat verder met Shopsuite door een licentieovereenkomst met de huidige eigenaar DPG Media. Die had aangekondigd per 1 mei 2021 te stoppen met Fashionchick.

De twee merken hebben een verleden met elkaar, eerder investeerden de oprichters van Fashionchick al in Shopsuite en nu neemt Shopsuite ‘met veel vertrouwen’ het platform over. Financiele details zijn niet bekend gemaakt.

Shopsuite is een native shopping netwerk waar contentmakers producten van verschillende merken kunnen promoten via een zogeheten shopping widget. Shopsuite wordt door vele mode- en lifestyle blogs gebruikt waaronder Elle, Flair, Girlscene, &C en Grazia.

Shopsuite is eind vorig jaar overgenomen door het attributieplatform Odyssey Attribution, waardoor aangesloten adverteerders de positie en performance van hun partners kunnen zien op basis van multi-touch attributie.

Directeur David Mirshahi zegt dat contentmakers belangrijker zijn voor merken dan men nu denkt. ‘In het marketinglandschap wordt partner marketing veelal uitgevoerd met cost per sale constructies, waardoor de branding en mediawaarde niet belicht wordt, of juist door fixed fees, die juist weer het stukje performance missen. Met Shopsuite, en nu met de overname van Fashionchick, kunnen wij een beweging in gang zetten die gunstig is voor zowel contentmakers als merken.’

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond