Deel dit artikel
-

Modeverkopers Outfittery en Modomoto gaan samen

De Berlijnse modeverkopers Outfittery en Modomoto gaan samen. Samen bedienen ze 1 miljoen klanten en realiseerden ze afgelopen jaar een omzet van 80 miljoen euro, oplopend naar 100 miljoen in 2020. De naam Modomoto komt te vervallen.

Financiële details zijn niet bekend gemaakt. De ambities zijn er niet minder om: Outfittery wil de ‘Europese leider in gepersonaliseerde fashion’ worden.

Outfittery richt zich op mannen en werkt met experts die klanten adviseren en dan een doos met kleding sturen. De formule doet denken aan Zalon, onderdeel van Zalando. In het jargon spreekt men ook wel van ‘curated fashion’. Klanten besteden gemiddeld 200 euro.

Belangrijkste markten voor Outfittery zijn de Benelux, Duitsland, Zweden en Denemarken. Modomoto is ook in Frankrijk actief en kocht in 2016 het Nederlandse The Cloakroom.

Het management van Modomoto blijft in tact, maar CEO Andreas Fischer wordt chief strategy officer.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond