Deel dit artikel
-

Moodus haalt groeigeld op voor klanttevredenheidzuilen

De Nederlandse startup Moodus, die via interactieve zuilen klanttevredenheidsonderzoek laat uitvoeren bij Heijmans, het Nationaal Militair Museum en het Langeland Ziekenhuis in Zoetermeer, heeft bij verschillende angel-investeerders 150.000 euro opgehaald om verder te groeien.

Moodus is opgericht in 2016 door Ahmed Ali en Tim Smit om klanttevredenheid realtime inzichtelijk te maken. De via de zuilen verkregen gegevens zijn in een dashboard meteen in te zien. Zowel het uitvoeren van het onderzoek als het verkrijgen van de resultaten gaat vele malen sneller dan bij standaard klanttevredenheidsonderzoek, beweert Moodus.

Oprichter Ahmed Ali claimt dat zijn technologie duur onderzoek door externe bureaus overbodig maakt. ‘Onze technologie gaat veel verder dan de bestaande feedbackzuilen, die vaak gebruik maken van smileys. Bij ons is de respons tot honderd keer hoger.’

De zuilen bevatten overigens geen aanraakschermen, maar ouderwetse knoppen. ‘Na het achterlaten van een beoordeling heb je het gevoel wezenlijk een respons te hebben gegeven. Bij een koude glasplaat ontbreekt dat gevoel compleet,’ stelt Smit in een blog.

Het bedrijf werkt ook aan een Moodus zuil in de vorm van een spiegel. Een prototype werd in januari gepresenteerd op de Vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer.

Moodus is momenteel in gesprek met nog meer ziekenhuizen, onderwijs-instellingen en musea over de inzet van hun technologie om klanttevredenheid te meten. Inmiddels is Moodus ook in gesprek met een aantal grote retailketens.

In de toekomst zal het ook mogelijk zijn om eigen data te benchmarken tegen die van branchegenoten.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond