Deel dit artikel
-

Nederland een van de compactste landen Foursquare

Nederlanders maken intensief gebruik van Foursquare, maar Belgen spannen wereldwijd de kroon. In weinig andere landen wordt zo verspreid ingecheckt bij horeca, winkels en andere gelegenheden.

Foursquare laat dat zien met een interactieve kaart van de wereld. Die toont de laatste half miljard check-ins van zijn gebuikers. Door de gedragingen van de personen te volgen, herkent het bedrijf patronen en kan – op basis daarvan – tips aan andere gebruikers geven. Niet alleen de mobiel, maar ook in auto’s.

Dit soort reis- en incheckgegevens wordt gerekend tot de categorie ‘big data’. Grondige, geautomatiseerde analsyes daarvan stelt bedrijven in staat om uit bergen data nieuwe marktinformatie te herleiden. Bedrijven als Facebook, Google en Yelp behoren tot de grote consumentgerichte organisaties die zich ook op dit terrein begeven. Het is nog niet duidelijk welke nieuwe bedrijfsmodellen ze hier op willen loslaten.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond