Nederland trekt digitale vernieuwing Reader’s Digest

Van verkreukeld blaadje bij de dokter, naar een jong ogend digitaal merk. Dat is de ambitie van Reader’s Digest. Het vernieuwingsproces begint met de lancering van een nieuwe site in Nederland, gevolgd door nieuwe sites in nog 39 andere landen.
Deze week gaan in Nederland en China nieuwe sites live van Reader’s Digest. Het bedrijf licht de veranderingen toe aan de Financial Times. Het Nederlandse kantoor is niet bereikbaar voor commentaar op de lokale situatie.
RDA Interactive, de eigen sitebouwer van de uitgeverij, ontwikkelde een systeem waarbij sitebeheerders uit verschillende landen kopij als het ware ín hun site kunnen slepen vanuit een centrale bak. Het gaat daarbij om zowel redactionele als commerciële kopij. Door dit soort internationaal georiënteerde automatisering hoopt het bedrijf de kosten te dempen.
De uitgever positioneert de titels als ‘centrale plaats om kennis op te doen’, in een tijd waarin informatie overwegend verspreid over het web ligt. Om het bereik te verbreden, komen er ook mobiele applicaties voor de iPhone en Amazon Kindle.
De nieuwe sites blijven gratis. Geld hoopt de uitgever te verdiene met kwalitatieve, lees: dure, advertenties en de verkoop van boeken en cd’s. Wat de vernieuwing kost en wat deze naar verwachting oplevert, houdt het bedrijf voor zich.
Het Amerikaanse filiaal van Reader’s Digest, dat los staat van de internationale tak, verkeert sinds eind augustus in surseance van betaling.
Foto: pedrosimoes7 (cc)
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
Louis
Te laat voor Rd sorry! hadden ze 10 jaar geleden op in moeten springen.