Deel dit artikel
-

Nederlands eerste reclamenetwerk Instagram gelanceerd

Mediabedrijf Blogmij lanceert onder de naam InstaCreators.com Nederlands eerste gespecialiseerde reclamenetwerk voor Instagram.

InstaCreators.com is geen geautomatiseerd self service systeem, omdat Instagram dat technisch gezien niet toestaat. Niels Verhoeven: “Er is steeds meer vraag van adverteerders naar uitingen op Instagram, maar daar is geen echte advertentiemogelijkheid. Met de influencers uit ons netwerk kunnen we hen wel het bereik aanbieden.”

De nieuwe dienst komt vooruit Blogmij, een netwerk van bloggers die wordt ingezet richting de adverteerdersmarkt.

“Onze creators zijn hun eigen reclamebureaus. Ze maken voor een merk hun eigen creatieve uitingen, foto’s of video van vijftien seconden. Dat wordt meestal ingezet als interactie.” Dat wordt afgerekend in termen van bereik en aantal reacties.

“Het wordt toch al best veel gedaan, dus we hebben deze activiteiten in een apart label ondergebracht.”

Verhoevens bedrijf omvat naast Instacreators en Blogmij ook het YouTube-netwerk Social1nfluencers. In februari nam Sanoma/SBS een strategisch belang in de Amsterdamse onderneming nabij het Leidseplein. CEO Peter de Mönnink bemoeit zich persoonlijk met de invulling van de samenwerking.

Stukje chocolade, anyone? Verkade heeft nieuwe verpakkingen en daarom kreeg ik 6 repen opgestuurd #flinkdooreten #foodgloss

Een foto die is geplaatst door Frances Lichtenberg (@foodgloss) op

Deel dit bericht

1 Reactie

Alice

Heel erg slim bedacht!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond