Deel dit artikel
-

Nederlands exportproduct: rolluik met beeld

Een beveiligingsrolluik waarop beelden kunnen worden geprojecteerd. Dat is het product waarmee het Nederlandse bedrijf Addvertisement de Nederlandse en buitenlandse markt opgaat. De belangstelling in de Verenigde Staten is volgens het bedrijf groter dan in Nederland. In Nederland presenteert het bedrijf zich deze maand aan media- en reclamebureaus.

Addvertisement is in 2005 van start gegaan met de ontwikkeling van het rolluik. Het bedrijf is opgericht door rolluikenbedrijf Euroll Service en het bedrijf ICT Management Solutions. Het eerste bedrijf ontwikkelde een rolluik dat door gebruik van een specifiek polycarbonaat geschikt is voor projectie, het tweede bedrijf is verantwoordelijk voor software en beheer.

“Op het moment dat een rolluik dicht is, wordt via een projector die binnen in een ruimte staat beeld geprojecteerd op het luik,” vertelt Erik Glotzbach, de technische baas van Addvertisement. Volgens hem geeft dat een heel goed resultaat.

Het beveiligingsrolluik, met de naam Addscreen, kan gebruikt worden door winkels, bedrijfspanden, parkeergarages als alternatief voor de gebruikelijke dichte rolluiken. Op de schermen kunnen advertenties worden geprojecteerd, maar ook andere informatie of afbeeldingen. Bedrijven die het beheer van de advertenties in handen laten van Addvertisement betalen niets voor het rolluik en het beheer. Ook is het mogelijk voor bedrijven om het systeem aan te schaffen en zelf het beheer van de content en advertenties te doen.

“Voor ons is het belangrijk dat er een florerende handel komt in de advertentieruimte op de schermen. Daarom proberen we nu media- en reclamebureaus te interesseren voor deze mogelijkheid,” zegt Glotzbach.

In Nederland zijn tot nu toe schermen geplaatst op twee locaties van computerketen Mycom in Utrecht en Eindhoven. Ook is er een demonstratiesysteem bij een Phonehouse winkel in Zeewolde, de vestigingsplaats van Addvertisment. Ook zijn er volgens Glotzbach onderhandelingen met de Nederlandse Spoorwegen. “We willen volgend jaar in Nederland zo’n honderd schermen hebben hangen.” Datzelfde aantal heeft het bedrijf in gedachte voor de Verenigde Staten. “Ik zie dat het daar veel harder gaat.”

In De Verenigde Staten heeft Addvertisement zeven verkopers rondlopen. Het bedrijf heeft daar gesprekken met winkelketens als Macys en Home depot. “Als je zo’n winkelketen als klant hebt, praat je gelijk over 1500 winkels.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond