Deel dit artikel
-

Nederlandse startup komt met online social happy hour

[Startup watch] Digibiertje past het principe van lokale dagaanbieders, zoals het bekende Groupon, wel op hele kleine schaal toe. Het initiatief belooft, wanneer er genoeg interesse is, een tweede gratis biertje.

Op Digibiertje kan de gebruiker per stad kijken welke dagaanbieding er is. In eerste instantie alleen op de zaterdag, bij genoeg belangstelling vanuit de horeca ook op andere dagen. Het gaat altijd om dezelfde aanbieding, het tweede biertjes is gratis. Het tijdstip en het café wisselen.

Tot nog toe lijkt Digibiertje alleen met kroegen in Zwolle te werken. Voor deze stad kunnen mensen die zich aanmelden op de site, per dag kijken waar het tweede biertje gratis is.

Rustige tijden

Het idee is dat de horecaondernemer op rustige dagen en momenten klanten naar zijn café kan trekken. De horecaondernemer bepaalt bij welk aantal gebruikers de aanbieding doorgaat en tot welk maximum de bonnen voor een gratis tweede biertje worden uitgedeeld.

Deelnemers kunnen de dagaanbieding doorsturen naar hun vrienden via de verschillende sociale netwerken. Gaat de deal door, dan wordt er een bon voor een gratis biertje gemaild.

Het idee is het concept aan te bieden in 21 steden in Nederland. Of het een kans van slagen heeft moet nog blijken. De site boort een groep aan die zich aan moet melden voor elke dag dezelfde aanbieding, een gratis biertje, op een andere locatie.

Kans van slagen

Op de vraag hoe het initiatief de gebruikers denkt vast te houden met elke dag praktisch dezelfde deal, geef Stéfhan van der Sligte, mede-oprichter, aan dat de doelgroep 18- tot 25-jarigen zijn. “Voor die groep is het tweede gratis biertje mooi meegenomen, voor werkende mensen heeft het minder aantrekkingskracht.”

Het verdienmodel is nog niet helemaal uitgedokterd. “We kunnen met een abonnementsmodel werken, waar horecaondernemers per deal betalen. En je kunt ook bijvoorbeeld het tweede biertje laten aanbieden door een adverteerder, als GoGo Tours, die zich richt op onze doelgroep.”

Inmiddels heeft Digibiertje rond de 150 leden uit Zwolle. Deze zijn via mond-tot-mond-reclame in de pilotfase binnengekomen. “Bij andere steden is het nog mondjesmaat. Als we horecaondernemers hebben die zich in andere steden willen aansluiten, dan zullen mensen zich sneller aanmelden, ook via hun vrienden.” Over een maand hoopt Van der Sligte ook aanbiedingen te hebben in andere steden.

Bron foto: md2 (CC)

Deel dit bericht

4 Reacties

Jens Ruesink

zie ook http://www.kortingstafel.nl 🙂 Dit is een leuke aanvulling!

Wouter

Leuk initiatief. Studenten zijn natuurlijk dol op bier en korting :)Als je zoekt op actiepagina op studenten vindt je ook genoeg kortingen die speciaal op studenten zijn gericht. Vooral reizen worden veel met korting aangeboden voor studenten.

Wouter

Mark Prins

Op meteenkorting komen ook allerlei kortingen speciaal voor studenten te staan. De site is nog in de maak, maar wij verwachten dat hij binnenkort klaar is.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond