Deel dit artikel
-

Netalsindefilm.nl verkoopt producten uit de media

Een nieuw e-commercebedrijf start met de online verkoop van producten die in tv-series en bladen te zien zijn geweest. Oprichtster Marianne van Leeuwen wil van Netalsindefim.nl een 'trendy versie van Wehkamp' maken.

Via netalsindefim.nl zijn producten nieuw te bestellen die bijvoorbeeld in Goede Tijden Slechte Tijden of een tijdschrift zoals Viva als décor- of kledingstuk zijn gebruikt. De originelen, die dus door soapsterretjes zijn aangeraakt, worden geveild.

Netalsindefim.nl selecteert zelf de producten. Oprichtster Marianne van Leeuwen: "We selecteren producten waarvan we denken: 'dát willen ze hebben'. Verder moet het betaalbaar en te verzenden zijn." Het idee is afgekeken van het Engelse Asseenonscreen.com. Van Leeuwen:"Wij vonden dat we het beter kunnen, door producten te koppelen aan content."

Bezoekers kunnen ook zelf producten suggereren die ze ergens gezien hebben, waarna Netalsindefim.nl daarnaar op zoek gaat. Van Leeuwen: "We hebben al aanvragen gehad voor bepaalde posters, jurken en sokken."

Dit klinkt allemaal erg arbeidsintensief. Handiger zou zijn om vantevoren deals te sluiten met uitgeverijen en tv-producenten. Volgens Van Leeuwen is daar inmiddels ook sprake van. "Voor de komende 13 afleveringen van de tv-serie Meiden van De Wit regelen we samen met de stylisten de aankleding van de set en de kleding van de acteurs. We maken met de fabrikanten van die producten afspraken over het uitlenen van hun producten aan de tv-producent en het verkopen via onze site." Van Leeuwen zegt ook op een dergelijke manier bij een nieuwe serie afleveringen van Costa betrokken te zijn.

Netalsindefilm werd in november 2002 opgericht door Marianne van Leeuwen, Maarten Mantje en Henny Kruger, die elkaar kennen via MiepKniep . Er is één informal investor bij betrokken. Netalsindefilm betrekt de producten rechtsreeks van fabrikanten en importeurs. In een enkel geval ook van winkels, hoewel dat onaantrekkelijk is wegens de lage marges, aldus Van Leeuwen.

Van Leeuwen heeft grote plannen: "We willen binnen 6 maanden serieus goed bezocht worden en uiteindelijk net zo veel verkopen als Wehkamp via internet."

Deel dit bericht

8 Reacties

Wilbert Philippo (LeaseTrader)

Net zoveel verkopen als Whekamp via internet?!! Waarom niet net zoveel als Amazon? Het is een leuk concept natuurlijk maar deze doelstelling lijkt me een beetje erg optimistisch…. Veel succes!

Piet

Knap denkwerk! 100% gratis non spot advertising voor je complete assortiment? Daar zullen flink wat grotere adverteerders stinkend jaloers op zijn!

criticus

Wat kan die mevrouw Van Leeuwen slap ouwehoren zeg. En het ergste is nog dat Emerce het klakkeloos overneemt. Jongelui willen kleding eerst passen, voordat ze iets kopen. Ze gaan echt niet op de gok schoenen bestellen waarvan het nog maar de vraag is of ze bij hen staan, de schoen breed genoeg is en de bestelde maat de juiste. Nu hoor ik mevrouw Van Leeuwen al gelijk keihard remmen met haar brommertje om op de kast te springen en een reactie te geven waar vast en zeker Wehkamp in voorkomt. Inderdaad bij Wehkamp verkoopt men ook schoenen en wat al niet meer. Allen het grote verschil tussen Wehkamp en Netalsindefilm is dat Wehkamp al jaren, tientallen jaren over de vloer komt bij de mensen en vertrouwen heeft. Netalsindefilm moet dat eerst maar eens zien op te bouwen en dat duurt echt wel langer dan een jaartje. Daarbij komt ook dat winkeliers echt niet gek zijn en wanneer ze weten dat een populaire televisiepersoonlijkheid iets bijzonders aantrekt, dan zullen ze dat in hun filialen laten zien en aanbieden. Gelukkig voor de mensen van NEtalsindefilm kunnen ze bijverdienen alssetdresser, want de inkomsten als Netalsindefilm zullen de komende tijd (ooit?) bij lange na niet voldoende zijn om genoeg te kunnen verdienen, helemaal wanneer je in ogenschouw neemt de salariseisen die de directie wenst. Tot slot: was mevrouw Van Leeuwen ook niet de dame die miepkniep de grootste van Nederland zou maken,totdat de aandeelhouders haar verzochten om iets anders te gaan doen?

Sacha Prins

Het lijkt wel alsof mijnheer de criticus een keer een blauwtje heeft gelopen bij mevrouw van Leeuwen, zo fel reageert ie. Maar goed, ik denk dat als Netalsindefilm het koopgrage publiek weet te bereiken dat er dan best omzet gemaakt kan worden, men geeft immers genoeg uit. Misschien dat de naam Netalsindefilm een beetje lullig klinkt voor de hippe jongens en meisjes die de doelgroep vormen, maar dat zullen ze daar beter weten dan ik.

Sebastiaan

Ik zal het wel verkeerd begrijpen, maar ik zie alleen maar normale producten onder de noemer "een leuk shirt dat bij Marco Borsato past". Vervolgens zie ik een foto van Marco Borsato in een Versace shirt van 450 euro, met daarnaast een netalsindefilm-aanbieding van 79 euro. Leuk idee, slechte uitwerking => of je doet de original stuff of je begint echt een nieuwe wehkamp (met een front- en backoffice koppeling).

criticus

Beste mijnheer Prins, Nee ik heb niets tegen mevrouw Van Leeuwen, maar iemand die nog niet echt iets gepresteerd heeft, anders dan de gratis publiciteit hier en op nog een paar plekken, moet niet gelijk gaan doen of alle mensen in Nederland zo ontzettend dom geweest zijn om al niet eerder met dit concept te komen. Als het echt zo'n gat in de markt is, dan was Endemol er al lang zelf in gestapt. Nee mijnheer Prins, ik kan het echt niet zo geloven dat netalsindefilm Wehkamp en soortgelijken even de oren zal wassen. Hebben we niet een tijd gelden ook Hot-Orange gehad. Dat was ook in essentie een goed concept, maar al snel bleek dat men in Nederland niet zo internetkooplustig is als in andere landen. NEderland is maar een klein landje en heeft een enorme hoge pentratie winkels. Iedereen kan binnen no-time tussen winkels staan en dan gelijk alles zien en passen. Waarom zou ik dan naar een website moeten gaan en maar afwachten of alles aankomt zoals ik hoop. Immers een trui, schoenen of radio kan nog zo goed staan op een beeldscherm, maar op mijn schouder, aan mijn voeten of in een kamer kan het totaal misstaan wanneer het het produkt in het echie ziet.

Jacob

Kenmerkend voor het huidige Internetklimaat zijn natuurlijk de azijnzeikers die maar niet willen inzien dat dit medium gebaat is bij initiatiefnemers en niet aan wal staande beste stuurlui. Dat neemt niet weg dat ik betwijfel of dit op zich erg slimme initiatief rendabel zal blijken.Veel van het aanbod is onverkoopbaar middels het Internet gebleken (sowieso blijft verkoop via het Internet een moeilijke zaak), en je kan je afvragen hoe dit dotcommetje zich gaat weren tegen brick & mortar bedrijven die dit idee gaan adopteren. Zou een Wehkamp dit zijn begonnen, dan had ik er wel heil in gezien, maar ik voorzie dat dit initiatief na een initieele piek in de verkopen, na een aantal maanden als een nachtkaars uit zal gaan.

Rushmore

Ook juridisch lijkt me dit een interessant concept. Het feit dat een "ster" door een stylist in een bepaalde broek gehezen wordt geeft de fabrikant of een reseller nog niet het recht om de naam van de artiest in te zetten als verkoopmiddel. Zeer binnenkort liggen de eerste sommaties om te stoppen op de mat. Erger nog zijn wellicht teksten als "helemaal in de stijl van, sluit goed aan bij, zou zo gedragen kunnen worden door…" enz. Hier blijkt naar mijn mening toch ook weer een iets te eenvoudige kijk op de wereld."Campari: helemaal in de smaak van Patty Brard". "Durex extra sterk: Jamai zou ze zo gebruiken".Reclame maken was nog nooit zo eenvoudig. Waarom heeft Ikea hier nooit aan gedacht: "Lamp Katja; deze lamp zou zo bij Katja thuis kunnen staan." De gedachte is aardig; bij de uitvoering moeten nog een paar extra partijen worden betrokken. Maar met het erbij betrekken van deze partijen verdampt meteen de winstmarge. Dat heeft mevrouw Van Leeuwen natuurlijk wel berekent. De zonnebril van Froukje: dat is dan een deel voor de fabrikant, de leverancier, netalsindefilm en Froukje natuurlijk. Zo blijft er van de 8 euro natuurlijk niets over. Daarnaast vraag ik me af of mevrouw Van Leeuwen wel op de hoogte is van het begrip doelgroep. Mijn dochter van 16 is weg van Shakira. Ze is hard aan het sparen voor de op Netalsindefilm aangeboden Coinbelt van 140 euro. We hebben berekend dat we zo rond haar 18e verjaardag de bestelling kunnen plaatsen. Dan ben ik overigens nog blij dat ze de Elle niet leest. Een "Jasje Lacroix goud" voor ruim 1300 euro? Colbert print Moschino voor 465 euro. Ik geloof werkelijk niet dat de mensen die deze kleding kopen dat via Netalsindefilm zullen doen. Van Leeuwen is duidelijk nog een restant van een internet tijdperk dat iedereen al lang achter zich heeft gelaten. Internet ondernemers zijn tegenwoordig serieus met hun vak bezig, ze heeft duidelijk nog een lange weg te gaan. Het enig dat ze tot nu toe aardig verkoopt is zichzelf. Maar dat zal na dit initiatief ook wel afgelopen zijn.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond