Deel dit artikel
-

Netprofiler lanceert nieuwe feed management-systeem

Webwinkels in Nederland krijgen er een nieuw middel bij om hun assortiment eenvoudig en automatisch te voeren aan e-commercesites als Google Shopping, prijsvergelijkers, marktplaatsen en affiliatenetwerken.

Vandaag op Emerce eRetail wordt Feedcommerce geïntroduceerd, een online dienst die is ontwikkeld door marketingbureau Netprofiler.

Het systeem staat winkeliers toe om de datafeed met daarin hun producten te veranderen in een marketingmiddel waarbij ze bepalen wat wanneer moet worden aangeboden tegen welke prijs. Die informatie verschijnt op sites van derde partijen, zoals Google Shopping, prijsvergelijkers, marktplaatsen en affiliatenetwerken. Daar vandaan klikt de consument terug naar de webshop.

Anders dan een systeem als dat van Shop2market, dat de dominante speler is op dit gebied, is Feedcommerce volledig geïntegreerd met Google Analytics. Daarnaast positioneert het zich qua prijsstelling onder de grote concurrent uit Hilversum.

Tot de eerste klanten van Feedcommerce behoren Score, Bobshop, Futurumshop, Internetshop en Chasin’.

Feedcommerce wordt op niet al te lange termijn in een aparte b.v. ondergebracht. Het staat nu onder leiding van Jorne Struiksma.

Foto: Catrin Austin (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond