Deel dit artikel
-

Nieuw e-commerceplatform LVMH aanstaande

De keten van luxe lifestylemerken LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton staat op het punt een nieuwe online winkelomgeving te lanceren onder de naam 24 Sèvres.

Onder die titel verschijnen een app en een site waar 150 luxe modemerken zichzelf presenteren. Een deel daarvan, zo’n twintig à dertig merken, is afkomstig uit de stal van LVMH zelf.

In een interview met de New York Times vertelt projectleider Ian Rogers dat 24 Sèvres binnen een maand live zal gaan. Hij moet het exclusieve Parijse gevoel geven van Le Bon Marché, de fysieke winkelketen van LVMH in de Franse hoofdstad.

Qua positionering en uitstraling zijn er weinig vergelijkbare exclusieve online webshops. Niet in het minst omdat het Franse concern zeer streng de marketing en distributie van zijn merken controleert. Daardoor zijn ze online amper verkrijgbaar.

Rogers hoeft het merk 24 Sèvres niet helemaal vanaf de grond op te bouwen. Het wordt namelijk al gebruikt. Het is de naam van het loyaltyprogramma van Le Bon Marché.

Foto: Conway L. (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond