Deel dit artikel
-

Nieuw Emerce-event over marketplaces e-commerce

Op dinsdag 12 maart vindt in Amsterdam een Emerce Update plaats over e-commerce via marktplaatsen. Het programma van de eendaagse conferentie is rond en puur toegespitst op dit ene verschijnsel.

Onder de sprekers bevinden zich Quintin Schevernels (CEO Funda), Sander van den Hout (directeur Persgroep Online Services), Jorrit Steinz (directeur Channel Engine) en Anouck van Rietschoten van Maze-One. Elk van hen is sterk gespecialiseerd in een van de vele facetten die een online marktplaats karakteriseren.

Met de opkomst van Amazon, Zalando en toppositie van bol.com in Nederland kunnen winkelier en merken niet meer om marktplaatsen heen als marketing- en distributiemechanisme. Bol.com bijvoorbeeld ontwikkelt zich zodanig dat het binnen een jaar of vijf primair een marktplaats is die handel door derden faciliteert. Amazon is al veel verder daarin.

Het economisch bureau van ING denkt dat de Nederlandse markt voor online non-food-verkopen in 2025 wordt gedomineerd door één à twee platformen, zoals Amazon, Alibaba of bol.com. Tegen het jaar 2025 zal 30 tot 40 procent van alle online verkopen via die platformen gaan.

De verschillende soorten marketplaces: horizontals, verticals, B2B, B2C, C2C, open (Amazon) en gesloten (La Redoute) en hun mogelijkheden komen aan bod. Tijdens de praktijkcases inspireren Nederlandse retailers je met hun ervaringen in het gebruik van marketplaces.

Emerce Updates zijn gespecialiseerde events die een betrekkelijk klein publiek in een dag bijspijkeren over de nieuwigheden en trends rondom een bepaald thema. De Update Marketplaces vindt plaats op 12 maart in B.Amsterdam.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond