Deel dit artikel
-

Nieuwe broedplaats voor onderzoek jongerenmarketing

Ypulse, een marketingsite voor media- en marketingprofessionals gericht op jongeren, gaat van start met een nieuw initiatief. Een nieuwe site moet dé verzamelplek voor marketingonderzoeken gericht op de huidige generatie ‘totally wired’ jongeren worden.

Ypulse Research wil marketeers bijstaan in de marketing die erop gericht is om jongeren te bereiken. In een partnership met uitgever Modern Media werd Ypulse Research gelanceerd. De onderzoeken op de site richten zich op ‘Tweens’, ‘Teens’ en ‘Twentysomethings’.

"We willen dat Ypulse een verzamelplek wordt voor nieuws en informatie over de jeugd", aldus Anastasia Goodstein, oprichter van Ypulse. "Onderzoek speelt een belangrike rol bij het begrijpen van de veranderende rol van de media en de marketingwereld en de beleving hiervan door jongeren."

Op de site zijn ondertussen meerder onderzoeken te vinden van verschillende onderzoeksbureau’s. In de nabije toekomst moet dit aantal uitbreiden. De wetenschappelijke onderzoeken zijn niet gratis. Er hangt in sommige gevallen een flink prijskaartje aan.

Ypulse hoopt een belangrijke bron worden van onderzoek op deze nichemarkt van jongeren. "Vreemd genoeg was er nog geen centrale betrouwbare plek te vinden op het internet waar men recent onderzoek kon vinden over trends, attitudes en gedrag van deze markt", meent Goodstein.

Bron foto: Sichun people (CC)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond