Nieuwe call-to-actions bij Instagram
Instagram breidt zijn advertentieprogramma uit met vier reclamevormen om duidelijker call-to-actions te tonen voor webwinkels, merken en softwareontwikkelaars.
Het bedrijf maakt bekend dat het in de komende weken vier nieuwe reclamevormen introduceert die de interactie met postings van bedrijven moet verbeteren. Dit voorjaar kwam het bedrijf erachter dat gebruikers de reclameopties simpelweg niet zien en dus niet doorklikten.
“Sinds het eerste redesign is de performance met 45 procent toegenomen.” De link ‘Learn More’ werd zichtbaarder gemaakt. Nu doet Instagram daar nog een schepje bovenop. De actieknop wordt nog zichtbaarder. Hij wordt veel blauwer en wanneer mogelijk wordt er een URL in getoond.
Het doel van deze veranderingen in design is om drempels weg te nemen om reclame te klikken. Daarom worden gebruikers ook niet naar de website van de adverteerder gestuurd, maar in de foto-app gehouden. Ook bij video’s, dat is de vierde nieuwe vorm, wordt reclame in-app getoond. Zodra het geluid bij een commercial wordt aangezet, verschijnt eronder aan ‘pop-in’ met een adverteerderspagina.
Naast deze nieuwe vormen is het sinds een paar maanden ook mogelijk om de targetingopties van zusterdienst Facebook te gebruiken in Instagram. Adverteerders kunnen beter kiezen wie ze wel en niet willen benaderen.
Foto: Markus Spiske (cc)
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond