Deel dit artikel
-

Nieuwe naam glasvezelproviders KPN wordt Telfort

Telfort gaat vanaf maart internettoegang via glasvezel verkopen. KPN faseert daarom de namen van de overgenomen glasbedrijven Lijbrandt, XMS, Kick XL en Concepts ICT uit.

“Doel is om met een landelijk bekend merk, Telfort, de prijsbewuste doelgroep te benaderen”, bevestigt de woordvoering van KPN.

Naar informatie van VerandervanProvider.nl begint de naamsverandering van genoemde bedrijven volgende maand. Telfort gaat vanaf dat moment internetpakketten verkopen met snelheden van vijftig en honderd Mbps.

Toen de naamsverandering bekend werd, eind vorig jaar, werd al duidelijk dat de glasabonnementen naast de DSL-pakketten zullen worden verkocht. Glasvezel internet moet hierdoor een massaproduct worden, al beschikt nog lang niet ieder huis in Nederland over een aansluiting op dit moderne netwerk. Eind 2012 hadden 368.000 huishoudens een aansluiting op KPN’s glasnet.

Foto: Tim Pierce (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond