Deel dit artikel
-

Nieuwe site laat consument pingelen op prijzen webwinkels

Ze hopen dat het het werkwoord van 2014 wordt: pingelen. “Even een avondje pingelen. Klinkt toch goed?” Eric Heijneman lanceert met zijn compagnon de site Pingelen.nl waarop consumenten kunnen afdingen op producten en diensten van verscheidene aanbieders.

Momenteel leggen Heijneman en zakenpartner Stefan Denissen de laatste hand aan Pingelen.nl. In de loop van deze maand moet de eerste publieke Beta live gaan. Die site beoogt Nederlands favoriete hobby op markten en in winkelstraten naar de luie stoel te brengen.

De site begint met aanbod uit de categorie Leisure & Entertainment. Dat zijn zaken als bijvoorbeeld toegangskaartjes, welnessarangementen of hotelkamers. Bedrijven uit die sector zijn inmiddels gewend aan dynamic pricing. Hotelkamers worden zonder dralen voor een euro startprijs op een veiling gezet en voor vertroeteldagjes wordt makkelijk en kwistig met coupons gestrooid. “Wij zorgen ervoor dat iedere aangeboden item tegen een unieke prijs van de hand gaat.”

Het uitgangspunt van de eerste ‘tariefstelling’ is de prijs die de aanbieder zelf hanteert. De consument kan vervolgens een lager bod doen dat wordt geaccepteerd of verworpen. In het laatste geval kan Pingelen.nl een hoger tegenbod doen dat de consument kan accepteren. De aanbieder heeft achter de schermen al bepaald wat de ondergrens is, de prijs waartegen hij nog enige marge maakt. Denissen en Heijneman verdienen een vergoeding per gerealiseerde sale.

Het tweetal deed het idee op bij hun andere gezamenlijke project Prijskiezer.nl, een algemene vergelijkingssite.

Deel dit bericht

2 Reacties

Jeroen

Hoi mannen, leuk initiatief! Succes en ben benieuwd naar de daadwerkelijk site!

Ruud Evers

Mooi initiatief, veel succes gewenst…

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond