Deel dit artikel
-

NOB verkoopt meerderheid Bright Alley

NOB heeft een meerderheidsbelang in nieuwe-mediabedrijf Bright Alley verkocht aan Ewycksgroep, een holdingmaatschappij waar twintig bedrijven onder vallen. Ewycksgroep krijgt zestig procent van Bright Alley in handen, het restant van de aandelen blijft eigendom van het NOB. Het overnamebedrag wordt niet bekend gemaakt.

Bright Alley is momenteel vooral actief op het gebied van e-learning en interactieve (marketing) communicatie. Het bedrijf is in de loop van vorig jaar gereorganiseerd, waarbij van de negentig arbeidsplaatsen er veertig verloren gingen. In december verklaarde interim-directeur Erik Hallers, die in mei was aangetrokken om de zaak te reorganiseren, dat Bright Alley spoedig winstgevend zal worden.

Hallers is tevens een van de eigenaren van de Ewycksgroep , een in 1996 opgericht holdingbedrijf voor drie organisaties (Conclusion Groep, PLANgroep en Talenter). Onder deze drie organisaties vallen twintig bedrijven waar 1100 mensen werken.

Marius Jonkhart, voorzitter van de NOB Holding-directie, zegt dat de verkoop van Bright Alley los staat van de reorganisatie bij NOB. Die werd eind vorig jaar aangekondigd en betekent een verlies van vierhonderd arbeidsplaatsen. "Het zoeken naar een actief in Bright Alley participerende partij is al eerder in gang gezet. De nieuwe-media activiteiten die passen bij de kernactiviteiten van NOB zijn reeds in september 2001 geïntegreerd in NOB. De overige activiteiten van Bright Alley sluiten niet aan bij onze kernactiviteiten."

Ook andere activiteiten die niet passen bij deze kernactiviteiten werden al verkocht, waaronder internetbedrijven Schoolweb, Gamepoint en MagDat. Bovendien verwacht NOB ook dat Bright Alley op meer steun kan rekenen wanneer het onderdeel is van Ewycksgroep. "Met het meerderheidsbelang (…) krijgt Bright Alley de ondersteuning die noodzakelijk is om door te groeien."

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond