Deel dit artikel
-

Obama spendeert 21 miljoen dollar aan webadvertenties

In de Amerikaanse verkiezingskoorts vallen de verschillen tussen de Democraten en Republikeinen steeds meer op. Obama zoekt zijn aanhang vooral op het web.

Waar de Republikeinse presendentiele kandidaten vanaf 2011 zo’n 8,9 miljoen euro uitgaven aan digitale advertenties, spendeerde Obama en zijn Democratic National Committee gezamenlijk zo’n 21 miljoen dollar, zo heeft marketingblog ClickZ berekend. Een groot deel daarvan (19 miljoen dollar) werd in maart uitgegeven.

Een substantieel bedrag ging naar zoekadvertenties (vooral Google) en Facebook. Het inkoopbureau Bully Pulpit Interactive is speciaal door Obama-marketeers opgericht, maar werkt ook voor de VN en een klimaatinitatief.

Ron Paul gaf ondanks een grote zichtbaarheid online nog geen 3400 dollar uit.

ClickZ berekende de uitgaven op basis van stukken van de Federal Election Commission.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond