Deel dit artikel
-

Ook Olympische records voor online verslaggeving Winterspelen

Nederland wist de afgelopen weken massaal de Olympische pagina’s van de NOS te vinden. In totaal raadpleegden ruim 9,5 miljoen unieke bezoekers de Olympische subsite of artikelen in de NOS-app, zo blijkt uit de gegevens van de omroep.

3,3 miljoen mensen keken tegelijkertijd op televisie naar de rit van Sven Kramer; online zorgde het voor 430.000 livestream-starts.

De gemiddelde Nederlander keek de afgelopen twee weken ruim 13 uur naar de Winterspelen bij de NOS. De schaatswedstrijden werden met gemiddeld 1,7 miljoen kijkers het meest bekeken.

Een Olympisch dagrecord werd behaald op donderdag 15 februari – de dag van de 10 kilometer mannen – met 1,5 miljoen unieke bezoekers op de Olympische subsite.

Ook via sociale media was de belangstelling voor de Spelen groot. Op Facebook leverden de video’s van de NOS over de Spelen ruim zeven miljoen impressies op. De 340 Facebookposts van de NOS zorgden voor 15.827 shares, 304.952 likes en 27.333 comments.

Ook op Instagram reageerde het Nederlandse publiek op de posts van NOS Sport: 209.976 interacties (184.459 hartjes, 2.333 comments). De post met de meeste respons was de foto met alle medaillewinnaars: 10198 interacties (10058 hartjes, 140 comments).

De 659 tweets van het twitteraccount @NOSsport waren goed voor 13.366 retweets, 2473 reacties en 62.571 likes.

De NOS had overigens weinig concurrentie online. Wereldwijd werd er veel gedeeld via Facebook, maar die was dit jaar opvallend karig met bereikcijfers. Mogelijk waren die lager dan bij eerdere evenementen.

Dit bericht is 7 keer gedeeld

1 Reactie

Willem-Albert Bol - de Persgroep

Mooi overzicht van NOS cijfers, ben ook benieuwd naar marktbrede analyse. Meerdere media spelers zaten dicht op OS: 538, SBS, wij als de Persgroep met Studio Korea, Eurosport. Dit zijn meer de officiele partners. Maar ook anderen hadden veel berichtgeving.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond