Eurosport gaat met StubHub tickets sportevents verkopen

Eurosport sluit een samenwerking met eBaydochter StubHub om vanaf zijn Europese websites direct sporttickets voor wedstrijden te verkopen.

Het gaat daarbij om internationale sportcompetities en -toernooien maar ook lokale wedstrijden in Duitsland, Engeland, Frankrijk, Italië en Spanje. Eurosport gaat vanaf de sportpagina’s, zoals Tennis en deze van Voetbal, doorlinken naar contextueel relevant aanbod. Tickets voor voetbalwedstrijden dus.

StubHub heeft zelf geen tickets maar is een tussenpersoon in de handel tussen verkopers en kopers. Iemand die er zijn kaartje te koop aanbiedt, wat ook voor muziekoptredens en festivals kan, kan zelf de prijs bepalen. Bij een verkoop haalt een koerier het ticket op en keert StubHub uit na afloop van het event. Daarbij neemt de eBaydochter ook het financieel risico door uitbetaling te garanderen.

De invoering van de samenwerking met Eurosport komt op een tactisch slim moment. Het moederbedrijf van Eurosport, Discovery Communications, verwierf in 2015 de Europese televisierechten voor de Olympische Spelen van 2018, 2020, 2022 en 2024. Met de deal is 1,3 miljard euro gemoeid. Die deal zal voor aanzienlijk meer siteverkeer zorgen. Eurosport.com heeft maandelijks zestig miljoen bezoekers.

De NOS tekende een overeenkomst met Discovery en kan daardoor in Nederland het sportevenement uitzenden. Eurosport zelf gaat de Spelen uitzenden op Eurosport 1 (schakelprogramma), Eurosport 2 en zijn Eurosport Player.

Wie geen enkele sportwedstrijd wil missen kan tijdens de Spelen een maandabonnement nemen op de Eurosport Player. Normaal kost dat 7 euro per maand, in februari is dat 1 euro.

Foto: Huub Snoep / KNSB

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug