Deel dit artikel
-

Omoda stapt over op Salesforce Commerce Cloud

Schoenwinkel Omoda stapt over van een systeem op maat naar het internationale cloudplatform Commerce Cloud van Salesforce.

Met de overgang naar Commerce Cloud neemt de winkel afscheid van ontwikkelaar Xsarus uit Middelharnis, waar Omoda al sinds de oprichting nauw mee samenwerkte. Het nieuwe platform is dankzij de onderliggende technologie ‘slimmer’ en werkt hand in hand met Service Cloud en Marketing Cloud, beiden ook van Salesforce.

De schoenwinkel is de migratie naar de nieuwe omgeving begonnen en verwacht die in de loop van maart af te ronden, op tijd voor de presentatie van de schoenencollectie voor de lente en zomer.

In een persbericht leggen de Zeeuwen uit: “Bezoekers zullen met name merken dat ze sneller en makkelijker artikelen kunnen vinden en filteren die passen bij de stijl, gelegenheid en collectie die ze zoeken. Een zelflerend algoritme in Commerce Cloud genaamd Einstein helpt de klant hierbij.” Daarbij wordt gewerkt met de persoonlijke historische data van een klant in combinatie met surf- en koopgedrag van soortgelijke klanten.

Behalve de backend worden ook het uiterlijk van de app en website onder handen genomen. Voor de site tekent Clockwork, in samenwerking met Magnus en Emark.

Omoda ruilde eerder dit jaar ook PostNL in voor DHL als logistiek partner.

De schoenwinkel reageerde niet op een verzoek tot commentaar van Emerce.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond