Deel dit artikel
-

O’Neill nieuwe adverteerder op ON

Sportmode merk O'Neill is een nieuwe adverteerder op het horeca narrowcasting netwerk ON, dat is opgezet door Heineken en Sony. Met KLM en KPN zijn al eerder contracten gesloten, maar meer adverteerders zitten voorlopig niet in de pijplijn. ON wil voor het eind van het jaar 500 lokaties hebben aangesloten.

O’Neill en ON hebben een contract voor een jaar gesloten, waarna de samenwerking geëvalueerd wordt. "Narrowcasting is voor ons een nieuwe manier om onze doelgroep te bereiken," zegt Norbert Pollemans, pr manager van O’Neill. "We kijken nu welk netwerk het best aansluit bij onze doelstellingen. We zijn een innovatief merk en hebben altijd gezocht naar nieuwe communicatiemiddelen."

De uitingen op ON zullen geen actiematig karaketer hebben maar gericht zijn op branding. De creatie doet O’Neill samen met ON. Pollemans: "We hebben een uitgebreide beeldbank, en we maken samen verschillende filmpjes die we door middel van kwalitatief onderzoek op hun effect zullen testen. Het zullen andere uitingen zijn dan op tv. Ook per uitzendlocatie zal het format verschillen. In een restaurant met rustige muziek op de achtergrond zul je andere filmpjes zien dan in een club met snelle muziek."

Pollemans wil niets zeggen over de afrekenmethodiek met ON. "Het gaat op dezelfde manier als bij tv, maar ik wil niet ingaan op de details. De prijzen zijn nu nog gunstig omdat het netwerk nog niet helemaal is uitgerold."

Het bedrijf ON is vorig jaar opgericht door Heineken, Sony en NBG. Volgens ON-woordvoerder Peter Everts zijn er nu 40 lokaties aangesloten, en zullen dat er in mei 100 zijn. Eind van dit jaar rekent Everts op 500 aangesloten horeca-zaken in het midden en hogere segment. Heineken-afnemers betalen 149 euro per maand voor 2 schermen en niet-afnemers 199 euro per maand. Op termijn zou het netwerk ook in het buitenland uitgerold gaan worden.

De aangesloten horeca-locaties krijgen in feite hun eigen zender in huis en kunnen kiezen uit een breed aanbod van content: clips, mood video’s, live concerten, et cetera. Volgens Everts worden er op termijn ook gaming-formats aangeboden, waarbij spelers bijvoorbeeld alleen in een specifieke horeca-lokatie punten kunnen verdienen.

ON houdt de contentproductie volledig in eigen hand, en heeft daarvoor een eigen studio en een wereldwijd netwerk van videokunstenaars. Everts: "Adverteerders stellen hoge eisen aan kwaliteit. De boodschappen verpakken we in zelf vervaardigde videocontent. Ook content van de lokatie-eigenaars wordt door onze studio gemaakt."

De achterliggende gedachte van ON is dat adverteerders via dit netwerk specifieke doelgroepen van 20 tot 35 jaar kunnen bereiken met wie ze niet meer kunnen communiceren via traditionele (massa-)communicatie, zoals tv-reclame. Het primaire doel van ON is, zo vertelt Everts, om meer mensen naar de aangesloten horeca-gelegenheden te trekken.

Aanvulling, 28 maart 2006
Peter Everts laat weten wel met nieuwe adverteerders in gesprek te zijn, maar daarover niets naar buiten te kunnen brengen.

Deel dit bericht

1 Reactie

albert

Dat er weinig adverteerders in de pijplijn zitten verbaasd me niet echt want wat biedt ON nou eigenlijk meer dan een platte vorm van narrowcasting. Geen experience, geen connectiveit.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond