De onlineomzet was in september 10,5 procent hoger dan in september 2023. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebben 12,1 procent meer omgezet. De onlineomzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), was 8,3 procent lager.
De onlineomzet van de kledingwinkels, de winkels in voedingsmiddelen en drogisterijen, de winkels in overige non-foodartikelen en de winkels in consumentenelektronica lag in september 2024 hoger dan in september 2023.
De totale detailhandel heeft in september 2,6 procent meer omgezet dan in september 2023, meldt het CBS. Het verkoopvolume was 1,2 procent hoger. De omzet van de non-food (inclusief detailhandel niet-in-winkel) groeide met 5,2 procent, terwijl de omzet van de foodsector (winkels in voedings- en genotmiddelen) kromp met 1,8 procent. De winkels in schoenen en lederwaren, de kledingwinkels, de drogisterijen, de winkels in consumentenelektronica, de winkels in doe-het-zelfartikelen (inclusief keukens en vloeren) en de winkels in recreatie-artikelen hebben in september meer omgezet dan in september 2023. Daarentegen hebben de winkels in meubels en woninginrichting in september minder omgezet.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond