Deel dit artikel
-

Marketplaces postcovid: ‘Herijken en verbreden’

Het kon niet uitblijven: marketplaces kregen tijdens de lockdowns als een van de eerste online kanalen flink de wind in de zeilen, maar worden ook hard geraakt nu de samenleving weer open is. En dat vraagt om een aanpassing van strategie, stellen kenners. Want groeikansen zijn er nog steeds. Daarom een blik op de markt en enkele ‘minder ontdekte’ marktplaatsen die kansen bieden.

The quickening: een sprong voorwaarts van tien jaar in slechts negentig dagen. Zo vat McKinsey de door de pandemie veroorzaakte acceleratie van (Amerikaanse) e-commerce samen. Een opmerkelijke situatie die inmiddels afvlakt nu fysieke winkels weer open zijn en consumenten meer uitgeven aan bijvoorbeeld horeca en vakantie.

Je wilt magazine content lezen. Log in of meld je aan voor Emerce Premium!

  • Krijg toegang tot Premium content
  • Gratis tickets voor E-commerce Live! en Digital Marketing Live!
  • Ontvang de print-specials EGUIDE en Emerce 100