Deel dit artikel
-

Bol.com slaat in België promo’s Black Friday over

Bol.com heeft de promotie-acties in België stopgezet tot Sinterklaas. De webwinkel wil de druk verlichten op de logistieke organisatie en laat Black Friday ondanks aanbiedingen in de app en op de site grotendeels aan zich voorbijgaan.

‘We merken vooral dat de impact in België groot is, omdat de maatregelen hier strenger zijn,’ zegt het Nederlandse bedrijf tegen zijn leveranciers. ‘We zien dat door de aangescherpte coronamaatregelen ook de behoefte om online te winkelen weer verder toeneemt. Deze toenemende klantvraag zorgt voor een grote druk op de logistieke processen.’

Bol.com zal in België dan ook geen Black Friday commercials op radio en tv uitzenden en geen advertenties tonen op externe websites of sociale media. Campagnes voor Sint en Kerst worden wel voortgezet.

In feite komt bol.com daarmee tegemoet aan de wens van federaal minister van Economie Pierre-Yves Dermagne die aan bol.com en andere spelers had voorgesteld om Black Friday over te slaan. Niet vanwege de drukte, maar om fysieke winkels te ontzien die vanwege corona dicht moeten blijven.

De Belgische kreeg het echter niet voor elkaar om Black Friday te verbieden. De handelsfederaties houden vast aan het koopfestijn.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond