Deel dit artikel
-

Online fietsenwinkel FietsUniek failliet

De naar eigen zeggen ‘snelstgroeiende online fietsenwinkel’ van Nederland en België FietsUniek uit Hillegom is failliet. Vorige week werd al surseance verleend.

Onder Fietsgroep BV vallen webwinkels als Omafiets.nl, Juniorfiets.nl, Bakfietsweb.nl en Directfiets.nl. Het bedrijf beheerde verder de databank BikeData, die fietshandelaren in staat moest stellen te voorspellen welke fietsmodellen goed lopen.

FietsUniek werd in 2010 door de toen 20-jarige Edwin de Jong opgericht als een online prijsvechter in de fietsenbranche. Vier jaar terug werd de eerste fysieke vestiging geopend. In 2017 kwam er een winkel van 1.200 vierkante meter in Hillegom bij.

De Jong liet eerder weten te willen uitgroeien tot de ‘Coolblue van de fietsenhandel’. Daartoe moesten minstens vier experience centers worden geopend, en in 2020 zou het bedrijf 20 miljoen euro moeten omzetten.

Foto Pixabay

Deel dit bericht

3 Reacties

Christina Verhaar - Fiets Uniek Hillegom

Goedemiddag,
Ik heb dit voorjaar een prachtige elektrische fiets van het merk Cortina gekocht. Met net aan 60 km op de teller. Vandaag ben ik naar Hillegom gefietst omdat deze 1 en meerdere tandjes overslaat tijdens het fietsen. Helaas winkel gesloten wegens omstandigheden.
Hoe zit dat nu met mijn garantie, service beurt bij 250 km en waar waar kan ik terecht met mijn fiets om het probleem te verhelpen.
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Christina

cees de vaan

goeden avond besten mensen ik heb een open bak fiets waar ik een dek zeil voor aan zoeken ben maar heb er nog altijd geen gevonden met de maat 110 lang mag ook een meter 120 zijn breed 80 dus dacht ik mischien kan u mijn raad geven vast wel bedank hier voor fijnen avond toe gewenst mvg cees uit de bosch

Rudi

Goedemiddag,

Normaal dat dit bedrijf failliet is gegaan. Verkopen konden ze heel goed, ik bedoel, als het om een aankoop ging, dan kreeg je meteen antwoord en ’n reactie van ze. Daarentegen was de aftersales echt ellendig. Op hun website stond dat je binnen 24-48 antwoord kreeg, maar meestal moest je daar dagen lang en soms weken op wachten. Ik had een keer een fiets met lakschade ontvangen en weet je wat hun reactie daarop was? “Dan doe je er een beetje nagellak op en klaar”. Dit kan dus echt niet! Bij Internetbikes b.v. krijg je normaalgesproken ogenblikkelijk antwoord en lossen ze de problemen meteen op. Ook wanneer het geld al binnen is. Ook had ik het idee dat het eigen personeel constant bij ze wegliep; telkens werkte er iemand anders op de “helpdesk”. De klant is en -vooral- BLIJFT altijd koning, ook als de fiets eenmaal verkocht is en er achteraf iets mis blijkt te zijn gegaan…

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond