Deel dit artikel
-

Online omzet De Bijenkorf 10 procent hoger

De omzet uit de online verkopen van De Bijenkorf steeg vorig jaar met 10 procent steeg ten opzichte van 2020. Het aantal bezoekers op de site groeide eveneens met 10 procent.

De exacte online omzet wordt niet vermeld. Bijenkorf heeft de totale omzet vorig boekjaar met tien procent zien toenemen tot 448 miljoen euro. Wel was er een nettoverlies van bijna 45,4 miljoen euro.

In 2021 werden webshops in Monaco en Luxemburg gelanceerd, waarmee de internationale uitrol verder werd voortgezet.

Het aantal bezoekers in de winkels daalde daarentegen met 18 procent ten opzichte van het boekjaar 2020 doordat de winkels vijf weken langer dicht waren en het aantal bezoekers gedurende een groot deel van het jaar gemaximeerd was.

Dankzij het winkelen op afspraak steeg het aantal kopers (de conversie) echter met 17 procent en het gemiddelde bonbedrag met 13 procent. In totaliteit wist de Bijenkorf het aantal klanten in 2021 vast te houden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond