Online prikbord biedt ‘vraag op maat’

Een nieuwe Nederlandse site biedt consumenten een prikbord waar zij vragen over producten kunnen stellen. Andere gebruikers, maar ook bedrijven, kunnen daarop met gerichte biedingen reageren.
Op Reequest – waarvan de aankleding enigszins doet denken aan Pinterest – kunnen consumenten vragen waar bepaalde producten te koop, te huur of te leen zijn, welke producten en diensten aan te bevelen zijn of welk bedrijf het beste aanbod doet. Voorbeelden: Wie heeft een bestelbusje voor mij te leen in Utrecht? Wie weet waar je dat ene speciale paar sneakers kunt bestellen? Wie heeft een leuk idee voor een weekendje weg als ik tweehonderd euro te besteden heb?
Oprichter Rik van Dijk, sinds 2009 eigenaar van webbouwer Eenvoud Media, ziet Reequest als een logische stap na de explosieve toename van tijdelijke deals en coupons waar consumenten vaak mee te maken krijgen. ‘In die gevallen is het maar afwachten of het aanbod paste bij wat je nodig hebt. Dan kun je toch beter de kennis en ervaringen van een grote groep consumenten raadplegen?’
Van Dijk constateerde dat consumenten dat met grote regelmaat op Facebook doen.
Bedrijven mogen ook op Reequests reageren en kunnen biedingen doen die exact aansluiten bij individuele wensen. Daartoe komt binnenkort een speciale knop op de site. “We verdienen er nu nog niks aan, we willen eerst het bereik vergroten,” aldus Van Dijk tegen Emerce.
Reequest werkt momenteel aan de ontwikkeling van een (verbeterde) mobiele site en een app.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond