Online retailers zijn te optimistisch
Online verkopers denken vaak te optimistisch over het aantal aankopen dat een huishouden op het web doet. Tussen de verwachtingen van de online retailers en de daadwerkelijke bestedingen blijken enorme gaten te zitten. Dit blijkt uit een onderzoek van BizRate . Het onderzoek richtte zich voornamelijk op aankopen die voor het nieuwe schoolseizoen gedaan worden.
Het blijkt dat de consument zo'n dertig procent minder besteedt dan de verkopers hopen. Tijdens het zogenaamde 'back-to-school' seizoen spendeert een huishouden gemiddeld 188 dollar aan goederen. Verkopers verwachtten dat dat 291 dollar zou zijn. 'Als de klant inderdaad koning is, dan zullen retailers moeten zorgen dat ze beter weten wat er bij die klant speelt,' zegt BizRate-topman Farhad Mohit.
Neem een Premium abonnement en krijg onbeperkt toegang tot premium artikelen en vele andere voordelen.
- Alles van Emerce Account
- Toegang tot alle Premium nieuws artikelen
- Korting op tickets Emerce Events
- Krijg Emerce 100 opgestuurd