Deel dit artikel
-

Online bank Knab stelt strategie bij

De vorig jaar met veel tam tam gelanceerde online bank Knab introduceert goedkopere en zelfs gratis betaalpaketten nu de bank achter op schema ligt. Dat vertelt directeur René Frijters aan Z24.nl.

Knab streeft naar honderdduizend klanten in vijf jaar, maar de deadline van dertigduizend klanten binnen een jaar is niet gehaald. De Aegon-dochter zit daar nog een eind van af.

De hoge kosten voor de betaalrekening van Knab zijn een belangrijke drempel gebleken. De klant betaalt vijftien euro per maand (honderdtachtig euro per jaar) voor een betaalrekening met betaalpas, spaarrekening, financiële planningstool en creditcard.

Frijters moet toegeven dat het kennelijk een behoorlijke stap is om van bank te veranderen. De consument zegt zijn andere rekeningen niet zomaar op. Knab was ook een van de eerste banken met een app. Maar nu hebben alle banken die.

De online bank werd gebouwd door fullservice internetbureau Virtual Affairs en kreeg nog in september de IT Project of the Year Award 2013 voor het innovatieve karakter van de bank, het klantgericht denken en handelen, en de impact die ze heeft gehad op de bancaire sector.

Deel dit bericht

1 Reactie

mark

in bank 2.0 de bank houdt op te bestaan. het wordt meer een financieel deskundig tussenpersoon met bancaire permissie. de 180€ zou dan ook niet een obstakel mogen zijn, wanneer men de toegevoegde meerwaarde zou kunnen overbrengen. alleen wanneer je jezelf als bank positioneert, dan blijft men je met de oude economie vergelijken en dan is 180€ een verschrikkelijk hoog bedrag.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond