Deel dit artikel
-

Ontslagen bij Nederlands kantoor Ad Pepper

Online marketingbureau Ad Pepper ontslaat vijf medewerkers, of twintig procent, om de winstgevendheid van het bedrijf weer op peil te brengen.

“Het eerste jaar van de economische crisis zijn we goed doorgekomen, maar we zien nu een teruggang van het aantal klanten en de conversie”. Landenbaas Richard Sweep van Ad Pepper noemt de onzekere economie en toegenomen concurrentie als de belangrijkste oorzaken voor de tegenvallende resultaten.

“We zagen de signalen van de neergang al vroegtijdig, maar dan ga je niet direct snijden in de kosten. We zijn niet het soort bedrijf met grote voorraden die eerst kunnen inkrimpen, maar zitten in de people’s business. Je stelt het het liefst zo lang mogelijk uit om daar in te snijden.”

Sweep: “We hebben het verlies een tijdje genomen en hogere kosten geaccepteerd. De ontslagen zijn spijtig maar nu noodzakelijk. Het is een uitgestelde beslissing. Bij natuurlijk verloop was het niet opgevallen.”

Operationeel zal er niet veel veranderen, aldus de directeur. “We gaan door zoals gepland met het huidige team collega’s en investeren in de toekomst.”

Drie weken geleden publiceerde Ad Pepper de financiële resultaten over de eerste zes maanden van 2011. Het Nederlandse en Duitse activiteiten lieten een omzetgroei van 5,4 procent zien tot 26,2 miljoen euro. Webgains (affliate marketing) groeide 29 procent. De kosten stegen echter onevenredig hard. Want de winst voor bijzondere lasten (ebitda) sloeg om van 691.000 positief in 2010 naar 2 miljoen euro negatief. Het netto resultaat sloeg van om 1,1 miljoen euro winst naar 2 miljoen euro verlies.

Foto: Marcus Zorbis (cc)

Deel dit bericht

2 Reacties

Eric

Alle mensen die geraakt worden hierdoor ontzettend veel sterkte en succes.

Matthias

Zwaar klote voor jullie. (excuses voor het woord, maar zo is het nou eenmaal) Succes met de weg omhoog!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond