Deel dit artikel
-

Ontslagen bij adtech bedrijf Rocket Fuel: 11 procent weg

Technologiebedrijf Rocket Fuel,  in 2008 opgericht door een groep reclamedeskundigen en wetenschappers afkomstig van NASA, IBM, DoubleClick en Salesforce.com, ontslaat elf procent van zijn medewerkers om het kostenpeil omlaag te brengen.

De reorganisatie die interim-CEO Monte Zweben doorvoert moet de kosten structureel met dertig miljoen dollar omlaag brengen. Behalve afscheid nemen van 129 medewerkers wil het bedrijf ook af van dure huurcontracten waar mogelijk.

Deze maatregelen moeten ertoe leiden dat het beursgenoteerde Amerikaanse bedrijf nog in de loop van dit jaar EBITDA-winst boekt.

Rocket Fuel worstelt met zijn groeitempo en de veranderde vraag in de markt naar reclametechnologie. Adverteerders kunnen de diensten van het bedrijf inhuren om op intelligentie wijze reclameruimte in te kopen. Niet alle adverteerders zijn gecharmeerd van dit soort zwarte dozen. En bovendien gebruiken steeds meer grote bedrijven hun eigen tradingdesks of die van een mediabureau.

Ondanks een klein sentiment van twijfel weet Rocket Fuel internationaal dubbele groeicijfers te noteren. De omzet steeg in het eerste kwartaal met veertig procent tot 104 miljoen dollar. Het nettoverlies bedraagt een kleine veertig miljoen dollar.

Een maand geleden maakte CEO George John bekend te zullen aftreden. Naar een nieuwe algemeen directeur wordt nog gezocht. De positie van financieel directeur is net nieuw ingevuld. Beide maatregelen zijn bedoeld om de beleggers en aandeelhouders meer vertrouwen te geven. De koers van Rocket Fuel daalde afgelopen jaar met meer dan de helft.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond