Deel dit artikel
-

Overname geeft Rocket Fuel meer greep op consumentdata

Rocket Fuel, een leverancier van reclametechnologie, koopt het bedrijf [x+1] voor 230 miljoen dollar. Adverteerders kunnen eigen (CRM) en gehuurde klantgegevens gaan koppelen aan display- en videoreclame.

Automated trading, het proces van geautomatiseerde reclame-inkoop, begint een nieuwe dimensie te krijgen. Tot nu toe ging het overwegend om het slim en automatisch plaatsen van de juiste reclame op de juiste site c.q. doelgroep. Dat proces begint persoonlijker te worden.

Het Amerikaanse Rocket Fuel, ook in de Benelux actief, koopt [x+1] om de vertoonde internetreclame persoonlijker te maken. Een energie- of telecombedrijf kan gericht adverteren als het weet welke klanten binnenkort toe zijn aan contractvernieuwing. Een autodealer kan zijn klanten net voor hun zomervakantie proberen te interesseren voor een controle van hun wagen.

De Amerikanen betalen 230 miljoen dollar, waarvan honderd miljoen in contanten, om de tweehonderd medewerkers en hun expertise in te lijven.

Rocket Fuel presenteerde eerder deze week zijn kwartaalresultaten. De omzet steeg in het tweede kwartaal met zeventig procent tot 93 miljoen dollar. Onder de streep staan rode cijfers met een waarde van 9,8 miljoen dollar. De bruto winst steeg met tachtig procent tot 46 procent.

De nieuwe dochter voegt naar verwachting rond de twintig miljoen dollar omzet toe aan het jaar 2014.

Foto: Nadya Peek (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond