Deel dit artikel
-

Ontwerpbureau VBAT lanceert Internet-dochter

In Amsterdam is vrijdag de oprichting van VBAT/Interactive gevierd.Dit bureau voor interactieve diensten is de nieuwste loot aan de stam van de VBAT/Group, het designbureau dat zich specialiseert in merkstrategie.

Met de interactieve afdeling zegt mede-oprichter Bob van der Lee, voorheen van Young & Rubicams Brand Dialogue, een waar 'powerhouse' in het leven te roepen. Het feit dat
de interactieve tak helemaal geintegreerd is met de rest van het bureau, is volgens hem uniek. Integratie is dan ook het sleutelwoord. Of, om in reclametermen te spreken, 'gezamenlijke conceptontwikkeling'.

VBAT Interactive gaat nadrukkelijk geen backoffice-producten ontwikkelen, zegt Van der Lee. De transactionele kant van het verhaal is geen prioriteit: het gaat het bureau niet zozeer om de verkoop van een zak chips – chipsfabrikant Smiths is een oude bekende van het ontwerpbureau – als om het gedrag van de klant wanneer deze online is. VBAT/Interactive wil weten waarom iemand 'klikt'.

VBAT/Interactive gaat aan de slag met klanten van VBAT, het overkoepelende bureau, maar zegt hier en daar ook al enkele pitches te hebben gewonnen voor eigen klanten. Deze moeten volgens Van der Lee onder de A-merken worden gezocht. Er zijn ook onderhandelingen gaande om met een internationale – lees: Amerikaanse – club te gaan samenwerken. Van der Lee heeft grootse plannen: "De Nederlandse markt is wat ons betreft een te krappe markt."

Deel dit bericht

2 Reacties

Ferdinand Parsqui

En Qi at vbat dan?

hardy

Kan dat zonder te weten welke interactie je kan bieden;hard nadenken over waar een klant op zal klikken?Volgens mij moet je dat juist weten;om vervolgens een maximaal geintegreerd concept neer te kunnen leggen;sounds a bit too much like oldies trying to get into swing;with the big pot of gold!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond